Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Lägsta ordervärde för beställning är 280 kr inkl. moms och innan eventuella rabattavdrag.Frakt ingår i priset.

För Avtalskunder 400kr exkl. fraktavgift.
 

Priser

På order till Privatkunder ingår moms med 25%

För Avtalskunder tillkommer moms.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
Med Klarna Checkout kan du välja det betalsätt som passar dig bäst. Klarna erbjuder bland annat faktura, delbetalning, betalning via internetbank och kortbetalning. Ytterligare information om betalning och villkor hos Klarna hittar ni här 

 

- Förskottsbetalning
Med förskottsbetalning betalar du in pengarna i förväg till vårat BG konto. Vid val av detta betalningssätt, får du efter att du skickat din order i kassan information på skärmen samt via E-post om hur du går tillväga. Tänk på att med detta betalningsalternativ fördröjs frakttiden med ca 2-3 dagar.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 5 dagar. Under högsäsong kan frakten ta längre tid.

 

Leveranssätt

Beställningar skickas som paket med DHL eller ServicePoint för avhämtning till ditt närmaste serviceombud.
Observera att vi ej tar något ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Fraktkostnaden för Privatkunder är gratis. Fraktkostnad för Avtalskunder tillkommer (se under punkt 1).

 

Reklamation och returrätt

Vid påvisat fabrikationsfel på den köpta produkten får kunden ut en ny produkt eller pengarna tillbaka. 

För återbetalning - ange postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

 

Ångerrätt

Kunden har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning.

Meddelande om detta ska lämnas snarast möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar ifrån det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor)

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Kunden står själv fraktkostnaden för returen.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (paket ca 10 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för arbete kring hantering av varorna.

 

Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Vid genomfört köp samtycker du till att dina uppgifter sparas för vidarebehandling av din order och underlättande till kommande köp. Vid skapande av inloggningskonto kan du själv ta del av dina sparade uppgifter och orderhistorik, där du som kund också kan ändra eller be om att få uppgifterna raderade.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Produkten

Vår Såpa är ej framställd till att nyttjas för medicinskt eller kosmetiskt ändamål.

Med det menas att produkten ej är tillämpad för de ändamål medicinska och kosmetiska syften innefattar. Sådana kan till exempel vara oralt intag av produkten. Produkten bör därför under några omständigheter ej intas eller brukas till det syftet. Under bruk av produkten där detta motstrids, sker bruket helt under kundens egna förnuft och ansvarstagande.

 

Vid genomfört köp samtycker du till att du har deltagit i, och läst igenom våra villkor.